Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Milí příznivci šitých výrobků, milí zákazníci,
těší mě, že Vás zaujala nabídka mé tvorby a že právě vybíráte nebo už jste si vybrali ten svůj produkt. Ještě předtím, než pro Vás začnu tvořit, než Vám budu moci produkt dodat, zbývá sdělit pár právních informací a seznámit Vás s Vašimi právy a povinnostmi, které z toho vyplynou. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (zkráceně jen „VOP“) obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než si objednáte výrobu produktu na míru anebo nějaký z již hotových produktů. Proto si je, prosím, pečlivě pročtěte.
KDY SE VOP POUŽIJÍ A JAKÝ MAJÍ VZTAH K UZAVŘENÉ SMLOUVĚ?
VOP se použijí pro prodej již hotových produktů zobrazených v e-shopu na webovém rozhraní www.beskydlove.cz (dále jen „E-shop“) nebo na mé facebookové či instagramové stránce BESKYDLOVE (dále jen „Profil“), i pro objednávku zakázkové výroby oděvů na míru, doplňků ke kočárkům a dalších textilních výrobků dle vašeho přání a zadání (vše dohromady bude v dalším textu zkráceně označováno i jen jako „Produkty“) prostřednictvím komunikace na uvedených sociálních sítí nebo prostřednictvím e-mailu.
Samotný nákup produktů a proces uzavření smlouvy je popsaný níže. VOP jsou dokumentem, který tvoří nedílnou součást smlouvy uzavřené mezi námi (dále též jen „Smlouva“). Pokud by ve Smlouvě byla ujednání, která se liší od textu VOP, mají ujednání ve Smlouvě přednost.
Obsah VOP:
- Základní údaje o mně
- Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
III. Jak na objednávku a uzavření Smlouvy
- Jak je to s cenou produktů a jak se platí
- Jakým způsobem vám budou produkty dodány
- Jak je to s funkčností digitálního obsahu a jeho součinností s hardwarem a softwarem
VII. Odstoupení od Smlouvy
VIII. Záruka, práva z vadného plnění a reklamační řád
- Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Závěrem
- ZÁKLADNÍ ÚDAJE O MNĚ
Lucie Czerneková
IČ: 08492786
Místo podnikání: Březová 30, 753 61 Chotěbuz
E-mail: beskydlove@post.cz
Telefon: +420 703 38 98 78
Registrovaná v živnostenském rejstříku, příslušným dle § 71 odst. 2 živnostenského zákona je Městský úřad Český Těšín
Na uvedeném e-mailu jsem vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
V dalším textu vystupuji už jen jako „Prodávající“.
- DŮLEŽITÉ POJMY, ABY BYLO ZŘEJMÉ, O ČEM SE ZDE PÍŠE
KDO JE KUPUJÍCÍ?
Kupujícím je ten, kdo prostřednictvím E-shopu, Profilu, zpráv nebo e-mailové komunikace se mnou uzavře kupní smlouvu, kterou koupí některý z nabízených hotových produktů anebo ten, kdo se mnou stejným způsobem uzavře smlouvu o dílo, na základě které vyrobím a dodám produkt na míru, podle zadání, které si vzájemně odsouhlasíme.
Předpokládám, že typickým Kupujícím, který si produkty koupí nebo nechá vyrobit, bude spotřebitel.
KDO JE SPOTŘEBITELEM?
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky byste uvedli IČO, budu mít za to, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel a ne jako spotřebitel.
JAKOU SMLOUVU SPOLU UZAVÍRÁME?
Na prodej produktů je uzavírána Kupní smlouva, na výrobu na míru Smlouva o dílo. Proces uzavírání Smlouvy je popsán podrobně v těchto VOP, s drobnými odchylkami se popis uplatní jak pro prodej hotových výrobků, tak i pro prodej produktů vyrobených na míru. Proto není-li v dalším textu výslovně uvedeno jinak, pak „Smlouvou“ se rozumí oba uvedené typy smluv. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena vaší objednávkou (odeslaným objednávkovým formulářem z webového rozhraní E-shopu nebo zaslanou zprávou v prostředí Profilu, přes Messenger anebo e-mailem) a jejím přijetím z mé strany a těmito VOP. Ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanovením VOP.
CO JE SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA?
Je to Smlouva, ve které jako Kupující vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní kupující. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to ve VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Kupující“ je uvedeno „Spotřebitel“).
CO JE SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM?
Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme webové rozhraní E-shopu, Profil, Messenger anebo e-mail. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si jako Kupující hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
JAKÝMI PRÁVNÍMI PŘEDPISY SE SMLUVNÍ VZTAH MEZI NÁMI ŘÍDÍ?
Jsou to platné právní předpisy, zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
III. JAK NA OBJEDNÁVKU A UZAVŘENÍ SMLOUVY?
- Jako Kupující objednáváte Produkty buď vyplněním a odesláním objednávkového formuláře v E-shopu nebo přes Profil, Messenger nebo e-mailem. Pokud vybíráte již hotový Produkt, který je k prodeji, můžete objednat přímo v E-shopu (vložením vybraného Produktu do košíku) nebo zprávou přes Profil, pod fotkou produktu anebo můžete na Produkt odkázat v objednávce přes Mesenger nebo v e-mailové zprávě na můj výše uvedený e-mail. Pokud si přejete vyrobit Produkt na míru, zašlete své požadavky (představu) buď s odkazem na již nabízený Produkt anebo svoji zcela individuální představu jedním z uvedených komunikačních prostředků a já vám následně pošlu zprávu s požadavky na doplňující údaje (je-li to nutné, např. dotaz na rozměry u oděvů na míru) a po vzájemném upřesnění zadání pak zašlu návrh smlouvy (se specifikací produktu, cenou a dobou dodání a uvedením identifikace obou smluvních stran).
- POPIS PRODUKTŮ: Podrobný popis nabízených hotových Produktů a jejich fotografie, stejně jako galerii dříve vyrobených a prodaných produktů najdete na Profilu a v E-shopu. Upozorňuji, že skutečná podoba se může drobně lišit (barevně) v závislosti na rozlišení a dalších parametrech monitoru, displeje, na kterém si Produkty prohlížíte. U Produktů jsou uvedené i rozměry, v informacích najdete i rozměry pro jednotlivé velikosti. Prosím vás o co nejpřesnější porovnání s rozměry vámi požadovanými, abychom předešli nedorozumění nebo nespokojenosti s finálním výrobkem. V popise najdete i pokyny pro údržbu Produktů. Pro zadání výroby na míru se můžete inspirovat, jak ve fotogalerii v E-shopu a na Profilu, tak zadat naprosto individuální požadavky. Prezentace Produktů uvedená na webovém rozhraní nebo Profilu je informativního charakteru. Jako Prodávající nejsem povinna uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
- OBJEDNÁNÍ PRODUKTŮ.
- Pro objednání Produktů přes E-shop slouží objednávkový formulář umístěný na stránkách E-shopu, kde jako Kupující vyplníte jméno, příjmení, informace o objednávaném Produktu (vložením objednávaného Produktu do „košíku“ webového rozhraní E-shopu a uvedením počtu/množství objednávaného zboží, případně i varianty Produktu, je-li jich nabízeno více), fakturační adresu a dodací adresu (je-li odlišná), e-mail (na něj vám zašlu potvrzení přijetí objednávky a slouží i pro další komunikaci týkající se objednávky), telefonní kontakt (abych vás já nebo přepravce mohli kontaktovat při dodání zboží) a vyberete způsob úhrady (je-li jich ve výběru více) a způsob doručení Produktu. Před odesláním objednávky se vám celý objednávkový formulář zobrazí a máte znovu možnost zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko pod objednávkou.
O přijetí e-mailu s vaší objednávkou učiněnou odesláním objednávkového formuláře vás budu informovat e-mailem zaslaným na vaši elektronickou adresu vyplněnou při objednávce. Nebude-li v tomto e-mailu uvedeno, že objednávku přijímám, nejde ještě o uzavření Smlouvy. Až doručením potvrzení o přijetí objednávky na váš e-mail je Smlouva uzavřena. Součástí potvrzovacího e-mailu je i text těchto VOP a faktura na zboží.
- K objednávce Produktů můžete použít i kterýkoli z již výše zmíněných komunikačních prostředků, tedy jak zprávy přímo v prostředí Profilů, tak Messenger nebo e-mail. O přijetí zprávy s poptávkou vás budu stejným způsobem informovat a vyžádám si od vás i další informace, pokud jsou pro objednávku a uzavření smlouvy nutné. Jakmile se shodneme na náležitostech smlouvy, tj. bude známá identifikace objednávajícího (jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefon), předmět koupě nebo díla (tj. hotový Produkt nabízený na Profilu nebo popis produktu na míru včetně rozměrů, barev, materiálu), cena, a toto si odsouhlasíme, je okamžikem tohoto odsouhlasení jedním z uvedených komunikačních prostředků smlouva uzavřena.
- Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou možné jen na základě dohody mezi námi. Do doby uzavření Smlouvy (tedy do okamžiku odsouhlasení všech podstatných náležitostí objednávky) můžete svoji objednávku zrušit e-mailem poslaným na moji elektronickou adresu uvedenou v části „Základní údaje o mně“ v čl. I. těchto VOP.
- V pochybnostech vás mohu kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabývám.
- Objednávat produkty je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Expedice probíhá pouze v pracovní dny. Upozorňuji, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti E-shopu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídám, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod. Reakci na vaši objednávku učiněnou jiným způsobem než přes E-shop zašlu co nejdříve, v závislosti na aktuální vytíženosti.
- JAK JE TO S CENOU PRODUKTŮ A JAK SE PLATÍ?
- CENA PRODUKTŮ: V E-shopu a na Profilu je u hotových produktů uvedena i cena. Nejsem plátce daně z přidané hodnoty. Cena je platná po celou dobu, kdy je v E-shopu nebo Profilu uvedena. K ceně produktů je nutno připočítat poštovné (viz podrobněji článek V. těchto VOP). U objednávky produktů na míru cenu spolu vždy předem dohodneme.
- Sjednanou cenou u hotového Produktu je cena uvedená u Produktu v okamžiku odeslání vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny v E-shopu nebo na Profilu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsem povinna vám za takovou zjevně chybnou cenu Produkt dodat. V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněna od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku vám v tom případě vrátit. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z mé strany, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna vám produkt dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
- ZPŮSOB PLATBY: Sjednanou cenu je možné uhradit následujícím způsobem:
- bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na můj bankovní účet: pokyny k platbě obdržíte ve zprávě potvrzující přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována.
-v hotovosti při převzetí, po předchozí domluvě
- SPLATNOST KUPNÍ CENY: Kupní cena je splatná do 7 dní od uzavření Smlouvy (odsouhlasení objednávky). Datum splatnosti je uvedené v potvrzující zprávě. Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na můj bankovní účet.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
Produkty není možné hradit formou splátkového kalendáře.
- JAKÝM ZPŮSOBEM VÁM BUDOU PRODUKTY DODÁNY?
- ZPŮSOB DODÁNÍ Produkt bude dodán jako poštovní zásilka na adresu vámi uvedenou v objednávce. Produkt bude dodáván prostřednictvím České pošty, s.p. nebo zásilkovnou, možný je i osobní odběr po předchozí domluvě. Produkty jsou zasílány v obalu jim uzpůsobeném tak, aby se předešlo jejich poškození během přepravy. Při převzetí zásilky si, prosím, vždy zkontrolujte neporušenost obalu, a pokud zjistíte nedostatky, uplatněte je ihned u přepravce a kontaktujte mě (podrobnosti níže v části o uplatňování reklamace). Odmítnutí zásilky s poškozeným obalem se nepovažuje za bezdůvodné odmítnutí převzetí zásilky. Naopak, pokud podpisem dodacího listu nebo soupisu balíků přepravce nebo obdobného dokumentu stvrdíte převzetí zásilky, má se zato, že Produkt byl dodán v neporušeném obalu a není možné již reklamovat Produkt z důvodu porušení celistvosti obalu.
- DODACÍ LHŮTA. Je-li předmětem objednávky již hotový Produkt, bude předán přepravci do 3 pracovních dnů poté, kdy bude platba připsána na můj bankovní účet. V případě Produktů na míru bude předán přepravci ve lhůtě mezi mnou a vámi dohodnuté. Upozorňuji, že nejsem povinná na výrobě začít pracovat dříve než po připsání celé sjednané částky na můj účet, pokud se výslovně nedohodneme jinak.
- NÁKLADY NA DOPRAVU. U produktů je účtováno poštovné a balné ve výši uvedené přímo v E-shopu, na Profilu nebo sdělené ve zprávě.
- Pokud by bylo nutné z důvodů na vaší straně doručovat zásilku opakovaně anebo jiným než objednaným způsobem, jste povinni mi uhradit náklady na opakované doručení nebo na doručení jiným způsobem, nebude-li mezi námi výslovně ujednáno jinak. V případě, že byste zásilku bezdůvodně odmítli převzít, mám nárok na náhradu nákladů spojených s jejím dodáním a uskladněním, jakož i dalších nákladů, které mi z důvodu nepřevzetí zásilky vzniknou.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Podle § 1829 odst. 1 NOZ máte jako Spotřebitel právo od uzavřené Kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dní ode dne dodání Produktu. Pokud se rozhodnete této možnosti využít, pak ve stanovené garanční lhůtě musí být odstoupení od Smlouvy odesláno e-mailem na beskydlove@post.cz nebo odesláno poštou na moji adresu uvedenou v čl. I těchto VOP. Odstoupit lze i vyplněním formuláře, který naleznete zde: formulář odstoupení od smlouvy V případě použití vzorového formuláře vám bez zbytečného odkladu potvrdím jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat. Při koupi produktů vyrobených na míru ovšem není dle § 1837 písm. d) NOZ odstoupení od Smlouvy možné, neboť jde o zboží upravené na zakázku přímo pro vás.
- Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy vám vrátím peníze, které jsem od vás přijala jako platbu za produkt(y). Peníze vám vrátím stejným způsobem, jakým jste je uhradili (tj. bankovním převodem), leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro vás nebyly spojeny další náklady.
- V případě, že by z vaší strany nedošlo k úhradě celé ceny ani do 10 dnů po její splatnosti, Smlouva se ruší. V případě, že jsem od vás obdržela před tím částečnou platbu na kupní cenu, vrátím vám ji do týdne od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak.
- Jak vy jako Kupující, tak já jako Prodávající jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
VII. ZÁRUKA, PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2161 až 2174 NOZ.
- Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 NOZ.
- Jako Prodávající vám odpovídám za to, že Produkt při převzetí nemá vady. Jste-li Spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že Produkt byl vadný již při převzetí. Jste-li Spotřebitelem, odpovídám i za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí Produktu. Nejste-li spotřebitelem, odpovídám vám pouze za vady, které má Produkt při převzetí. Znovu upozorňuji, že při srovnání dodaného Produktu může být drobný rozdíl v barevnosti dodaného Produktu při oproti barvě, jak se jeví na monitoru počítače, tabletu či mobilního telefonu, vzhledem k různému nastavení barevnosti monitorů a rozlišení. Taková drobná odchylka proto není důvodem pro reklamaci. S produkty, i při vybalování zásilky, prosím, zacházejte opatrně, aby nedošlo k jejich poškození. Vzhledem k tomu, že jde o textilní Produkty, je nutné dodržovat i pokyny k zacházení s nimi a pokyny pro údržbu. Pokud by vytýkaná vada byla zjevně důsledkem nedodržení těchto pokynů, bude to mít za následek zamítnutí reklamace. Reklamovat nelze ani běžné opotřebení produktů způsobené jejich užíváním. Reklamovat rovněž nelze opotřebení způsobené užíváním, pro které nejsou produkty určeny.
- V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného výskytu vady anebo výskytu většího počtu vad máte právo požadovat výměnu Produktu za nový anebo od Smlouvy odstoupit. V případě odstranitelné vady na dosud nepoužitém Produktu můžete požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z ceny anebo, není-li to neúměrné, požadovat výměnu produktu za nový. V případě, že neodstoupíte od Smlouvy anebo neuplatníte právo na dodání nového Produktu bez vad anebo opravu produktu, můžete požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou slevu můžete žádat i v případě, že bych nebyla schopna vám nový nebo po opravě funkční Produkt bez vad dodat, stejně tak i v případě, že bych nezjednala nápravu v přiměřené době anebo že by vám zjednání nápravy působilo značné obtíže.
- Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud byste před převzetím Produktu věděli, že produkt má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním Produktu.
- Reklamaci u mě uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. O reklamaci mě můžete předem informovat i e-mailem. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytnu písemné potvrzení. Pokud je na základě vaší objednávky zboží dodáváno prostřednictvím přepravce, žádám vás o kontrolu zásilky za přítomnosti dopravce a v případě zjištění poškození zásilky o reklamaci přímo u dopravce. Přepravce následně sepíše s adresátem protokol o shledané závadě a zásilka bude doručena zpět odesílateli. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku mi neprodleně oznamte e-mailem na beskydlove@post.cz.
- VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
- Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte mě prosím na elektronické adrese beskydlove@post.cz.
- Podnikám na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
- Pokud mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- ZÁVĚREM
- Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
- Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
- Vezměte, prosím, na vědomí, že jsem oprávněna tyto VOP jednostranně měnit, pro kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky. Tato verze obchodních podmínek je v textové podobě ve formátu pdf i přílohou zprávy potvrzující přijetí objednávky.
- Tyto VOP jsou účinné od 19.04.2022